FAQ kleding inbrengen

Openingstijden

Voor kleding inbrengen kan je een afspraak maken via het nummer 06-20079745. En het invullen van het formulier.

 

Waar is jullie winkel gevestigd?

De winkel is in Heinenoord. Adres: Reedijk 7 t19, 3274 KE 
Bel, app, mail of stuur een DM voor meer informatie.

Hoe word ik inbrenger van kleding?

Door het invullen van het aanmeldformulier op de 'Contact'pagina. Daarna zullen we een afspraak maken voor het brengen of ophalen van de kleding.

Waar moet de kleding aan voldoen bij inbrengen?

- De kleding moet schoon, gewassen en gestreken zijn. 
- De kleding moet compleet zijn: geen kapotte ritsen of missende knopen, geen slijtageplekken en vlekken.
- Voor schoenen en accessoires geldt hetzelfde.
- Maximaal 10 stuks per keer. 
- De kleding moet passen in het modebeeld van nu. GOED als nieuw maakt hier zelf een keuze in. 

Moet ik de kleding zelf komen brengen?

Je mag de kleding zelf brengen (op de afgesproken tijd), de kleding kan ook bij je thuis opgehaald worden indien dit binnen Barendrecht eo is. 

Wat levert het op wanneer mijn kleding wordt verkocht?

Wij hanteren een verhouding van 60/40, dus 40% van de verkoopprijs is voor de inbrenger. Het opgebouwde tegoed wordt zonder verdere kosten aan de inbrenger uitbetaald. 

Welke maten kleding verkopen jullie?

Alle gangbare maten (dus geen hele kleine maten of hele grote maten)
xs t/m xxl.
Soms willen we bepaalde maten hebben maar dat zal op de site of social media gevraagd worden.

Wie bepaalt de verkoopprijs?

Nadat je de artikelen hebt ingebracht worden ze nagekeken. GOED als nieuw bepaalt in alle redelijkheid zelf de verkoopprijs.
Je kunt door in te loggen in ons klantensysteem, zien welke artikelen ingenomen zijn en wat hiervan de verkoopprijs is. 

Hoe weet ik of mijn kleding is verkocht?

Na het inbrengen/ophalen van de kleding zullen we je gegevens invoeren in het klantenbestand. Alleen via je emailadres met uniek wachtwoord kun je zelf in het systeem inloggen en kijken welke kleding wel/niet is verkocht. Onder het menu Saldo zie je een overzicht van je opgebouwde tegoed.

 

Kan ik mijn gekochte kleding ruilen?

U kunt de in de winkel gekochte kleding niet ruilen. Er is in de winkel gelegenheid om te passen. Niet passen en kopen is eigen risico. 
Bij het kopen via de webshop wordt een uitzondering gemaakt nadat er contact met ons is opgenomen. 

Hoe betalen we het tegoed uit?

Het opgebouwde tegoed kan op verschillende manieren worden uitbetaald:
- Het tegoed kan worden verrekend met de aankopen in de winkel, MITS het totale tegoed lager is dan uw aankoopbedrag. 

- Als u geen aankopen heeft, maar wel uw tegoed wilt ontvangen, dan storten wij dat op uw rekening. Wij hebben geen contant geld in de winkel.

- Als inbrenger ben je zelf verantwoordelijk voor het laten uitbetalen van je tegoed. Je opgebouwde tegoed vervalt na 1,5 jaar bij niet verzilveren of verrekenen. Dit bedrag wordt dan geschonken aan het goede doel.   

Hoe lang hangt mijn kleding in de winkel?

'GOED als nieuw' hanteert een periode van 2 maanden, waarbij de kleding twee weken voor de einddatum wordt afgeprijsd met 50%.  

Wie draagt zorg voor mijn kleding?

'GOED als nieuw' gaat zorgvuldig om met de ingebrachte kleding, maar is niet aansprakelijk voor water-/brand- of ander soort schade aan de kleding. Daarnaast wordt zoekgeraakte, kapotte en/of gestolen kleding niet vergoed. 
Bij het inbrengen van kleding gaat u akkoord met onze voorwaarden. 

Versturen jullie pakketjes?

We versturen via POST NL met track and trace. Hiervoor berekenen we de standaard verzendkosten door (aan de koper) die voor een pakket wordt gevraagd door POST NL. Nadat het door ons verstuurde tikkie of betaalverzoek bij ons op de rekening staat, zullen we de kleding naar je toesturen.

In welke maanden kan ik kleding inbrengen?

Momenteel is onderstaande door de niet vaststaande openingsdagen nog niet van kracht. Neem contact op voor informatie. Inbrengmomenten zullen ook aangekondigd worden via social media en nieuwsbrieven.

De momenten van inbreng zijn:
- in januari t/m maart voor voorjaars-/zomeritems
- in augustus t/m oktober voor herfst-/winteritems
- in november/december voor feestkleding en wintersportkleding

Hoe verpak ik de kleding die ik inbreng?

Stop de kleding in een stevige tas/doos voorzien van naam, mailadres en telefoonnummer. Bij voorkeur geen vuilniszakken. 

Wat gebeurt er met mijn kleding na de uitverkoop?

Niet verkochte kleding kan in de winkel opgehaald worden of volgens een andere afspraak met u gemaakt. Laat ons weten wanneer u komt, dan zorgen wij dat het klaar staat voor u. Wordt het niet opgehaald en/of horen wij niets van u, dan zal de kleding geschonken worden aan het goede doel. U kunt ook direct aangeven dat de kleding aan het goede doel geschonken mag worden.  

Kun je ook accessoires inbrengen?

Ja zeker! Voor de dames kun je (beperkt aantal) onbeschadigde tassen, riemen en schoenen inbrengen.

Bepaalde sieraden nemen we ivm hygieneregels niet in. 

Wat gebeurt er met de kleding die jullie niet innemen?

Kleding die niet wordt ingenomen en niet terug hoeft, schenken wij aan het goede doel. 
'GOED als nieuw' heeft onder andere goed contact met de regionale kledingbank. Alle kleding en schoenen die inbrengers niet terug willen of niet op komen halen na de verkoopperiode zal geschonken worden aan de kledingbank.