FAQ kleding inbrengen

Waar is jullie winkel gevestigd?

Onze winkel is gevestigd aan de Dorpsstraat 137 in Barendrecht. Ingang is bij de poort (onder de mooie vlag). Parkeren is gratis. 

Openingstijden

Onze winkel is geopend op woensdag, donderdag en vrijdag van 11-16 uur.
Op maandag zijn we OP AFSPRAAK open om kleding in te nemen van 12-16 uur. Winkelen kan dan ook.
Buiten de openingstijden werken wij op afspraak. Een afspraak maken kan via het nummer 
06-20079745 of 06-15473238.

Tijdens schoolvakanties kunnen onze openingstijden afwijken. Dit zullen wij aangeven op de website. 

 

Hoe word ik inbrenger van kleding?

Door het invullen van het aanmeldformulier op de 'Contact'pagina. Wij zullen persoonlijk contact met je opnemen en een afspraak maken.

Waar moet de kleding aan voldoen bij inbrengen?

- De kleding moet schoon, gewassen en gestreken zijn. 
- De kleding moet compleet zijn: geen kapotte ritsen of missende knopen, geen slijtageplekken en vlekken. Voor schoenen en accessoires geldt hetzelfde.
- Maximaal 10 stuks per keer voor dameskleding en maximaal 10 stuks voor kinderkleding; dat mag wel meerdere keren per seizoen. Zo houden we de collectie gevarieerd. 

Moet ik de kleding zelf komen brengen?

Je mag de kleding zelf brengen, we willen de kleding ook thuis bij je ophalen indien dit binnen Barendrecht eo is. 

Wat levert het op wanneer mijn kleding wordt verkocht?

Wij hanteren een verhouding van 60/40, dus 40% van de verkoopprijs is voor de inbrenger. Het opgebouwde tegoed wordt zonder verdere kosten aan de inbrenger uitbetaald. 

Welke maten kleding verkopen jullie?

Voor kinderen vanaf maat 74 t/m 176

Voor dames vanaf maat 32 t/m 44

Wie bepaalt de verkoopprijs?

Nadat je de artikelen hebt ingebracht worden deze door ons uitgezocht. Je kunt door in te loggen in ons klantensysteem (klantnummer en wachtwoord ontvang je na het invoeren van je kleding in ons systeem), zien welke artikelen worden verkocht en wat hiervan de verkoopprijs is. 'GOED als nieuw' bepaalt in alle redelijkheid de verkoopprijs. Mocht je een speciaal item hebben, dan kunnen we altijd met elkaar overleggen. 

Hoe betalen we het tegoed uit?

Het opgebouwde tegoed kan op verschillende manieren worden uitbetaald:
- Het tegoed kan worden verrekend met de aankopen in de winkel. Als het tegoed groter is dan uw aankoopbedrag, wordt het restant op uw rekening uitbetaald. 

- Als u geen aankopen heeft, maar wel uw tegoed wilt ontvangen, dan storten wij dat op uw rekening. Wilt u het contant ontvangen, dan vragen wij u dit van tevoren aan te geven. 

- Als inbrenger ben je zelf verantwoordelijk voor het laten uitbetalen van je tegoed. Je opgebouwde tegoed vervalt na 1,5 jaar bij niet verzilveren of verrekenen. Dit bedrag wordt dan geschonken aan het goede doel.   

Hoe weet ik of mijn kleding is verkocht?

Na onze eerste kennismaking zullen we je gegevens invoeren in het klantenbestand. Je krijgt van ons een klantnummer en wachtwoord, zodat je zelf in het systeem kunt inloggen en kijken welke kleding wel/niet is verkocht. Onder het menu Saldo zie je een overzicht van je opgebouwde tegoed.

 

Kan ik mijn gekochte kleding ruilen?

U kunt de gekochte kleding niet ruilen.

Een alternatief is, dat je de gekochte kleding, na overleg en akkoord door 'GOED als nieuw', opnieuw inbrengt. Hierbij gelden dezelfde voorwaarden als bij inbreng.

Hoe lang hangt mijn kleding in de winkel?

'GOED als nieuw' hanteert een periode van drie maanden, waarbij de kleding twee weken voor de einddatum wordt afgeprijsd met 50%.  

Wat gebeurt er met mijn kleding na de uitverkoop?

U kunt de kleding die niet is verkocht tijdens de uitverkoop in de winkel komen ophalen. Laat ons weten wanneer u komt, dan zorgen wij dat het klaar staat voor u. Komt u het niet ophalen en/of horen wij niets van u, dan zal de kleding ook geschonken worden aan het goede doel. U kunt ook direct aangeven dat wij de kleding aan het goede doel mogen schenken. 

Versturen jullie pakketjes?

We versturen via POST NL met track and trace. Hiervoor berekenen we de standaard verzendkosten van €6,95 voor een pakket en voor brievenbuspost (tot 2 kg) berekenen we €4,15. Nadat het door ons verstuurde tikkie of betaalverzoek bij ons op de rekening staat, zullen we de kleding naar je toesturen.

Wie draagt zorg voor mijn kleding?

'GOED als nieuw' gaat zorgvuldig om met de ingebrachte kleding, maar is niet aansprakelijk voor water-/brand- of ander soort schade aan de kleding. Daarnaast wordt zoekgeraakte, kapotte en/of gestolen kleding niet vergoed. 
Bij het inbrengen van kleding gaat u akkoord met onze voorwaarden. 

In welke maanden kan ik kleding inbrengen?

De momenten van inbreng zijn:
- in januari t/m maart voor voorjaars-/zomeritems
- in augustus t/m oktober voor herfst-/winteritems
- in november/december voor feestkleding en wintersportkleding

We zullen de inbrengmomenten ook aankondigen via social media en de nieuwsbrief.

Kun je ook accessoires inbrengen?

Ja zeker! Zowel voor de kinderen als de dames kun je onbeschadigde tassen, riemen en schoenen inbrengen. Kinderschoenen moeten zo goed als nieuw zijn.

Wanneer we sieraden in de winkel verkopen, dan zijn deze nieuw en door ons aangeschaft.  

Hoe verpak ik de kleding die ik inbreng?

Stop de kleding in een stevige tas/doos voorzien van naam, mailadres en telefoonnummer. Bij voorkeur geen vuilniszakken. 

Wat gebeurt er met de kleding die jullie niet innemen?

- In eerste instantie zullen we proberen om de kleding die je wilt inbrengen direct met jou erbij te bekijken. De kleding die we dan niet innemen kan je direct weer meenemen of achterlaten voor het goede doel.
- Het kan voorkomen dat het te druk is in de winkel of dat er te weinig tijd is bij het ophalen van de kleding. Dan bespreken we op een later moment, wat er met niet ingenomen kleding zal gebeuren. 

'GOED als nieuw' heeft goed contact met de regionale kledingbank. Alle kleding en schoenen die inbrengers niet terug willen of niet op komen halen na de verkoopperiode zal geschonken worden aan de kledingbank.